piątek, 15 sierpnia 2014

Napar z czystka

źródło: polki.pl

Uwielbiam zioła, już jako nastolatka eksperymentowałam z ziołami czy to w postaci naparów do picia, parówek lub wywarów do kąpieli.
Mam to szczęście, że w mojej rodzinie wiele osób zajmuje się ziołolecznictwem i zbieraniem ziół. Dzięki czemu dowiaduję się czasami o ziołach i ich zastosowaniu, o których pojęcia wcześniej nie miałam. Normą stała się dla mnie codziennie szklanka naparu z pokrzywy czy skrzypu, ostropest dodawany do sałatek warzywnych, koktajli czy sosów :) Nawet moje zwierzęta oczywiście z pełną rozwagą dostają cuda natury z jedzeniem.

Wywar z czystka piją wszyscy w mojej rodzinie, a ostatnio ku memu zdziwieniu dowiedziałam się z namaszczeniem piją  wspomniane ziółka już od wielu miesięcy moje koleżanki z pracy.
Tak więc przed zbliżającą się jesienią i zimą zachęcam do picia naparu. Warto zacząć już teraz bo jak wiadomo do ziół potrzebny jest czas oraz cierpliwość.

Napar w smaku jest delikatny, jeśli ktoś pija ziołowe herbatki lub zieloną herbatę na pewno będzie mu smakować.
źródło: google.pl
Czystek(Cistus Incanus) jest jednym z najbogatszych źródeł polifenoli- związków fenolowych należących do grupy substancji roślinnych o działaniu antyoksydacyjnym i wspierającym układ immunologiczny człowieka. Polifenole przejawiają doskonałe własności antybiotyczne (czystek jest 100 razy mocniejszy od Tamiflu). Dział przeciwzapalnie, przeciwwirusowo, przeciwbakteryjnie, przeciwhistaminowo i przeciwgrzybiczo.  
Czystek zapobiega chorobie niedokrwiennej serca, opóźnia procesy starzenia, wpływa pozytywnie na jakość życia.
Jest niezwykle skutecznym produktem w przypadku infekcji żołądkowo-jelitowych.
Ma ogromną zdolność wychwytywania i usuwania wolnych rodników. Hamuje rozwój wirusów opryszczki, półpaśca.
Parzony czystek, pity codziennie, oczyszcza nasz organizm z toksyn i metali ciężkich, opóźnia procesy starzenia i wspiera florę bakteryjną. 
Napar z czystka możemy również używać do przemywania skóry lub płukania gardła (ma on silniejsze działanie antybakteryjne niż płyn do płukania jamy ustnej).

Jak pijemy?
Jedną czubatą łyżeczkę ziół wrzucić do koszyczka, zalać gorącą wodą, przykryć, odczekać 10 minut, a następnie wypić. 
Z jednej łyżeczki ziół możemy zrobić aż 4 naparty.


()   Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz