niedziela, 7 kwietnia 2013

Koktajle, soki, smoothie

Kiedy zaczynałam ćwiczyć i przeszłam na dietę, a właściwie zaczęłam zdrowiej się odżywiać nie myślałam, że wśród znajomych zapoczątkuję akcję "podaj dalej" :).
Ćwiczeniami zaraziłam się, a właściwie zainspirował mnie mąż koleżanki, który ćwiczył P90x, efekty były niesamowite, ale to nie ćwiczenia dla mnie...jeszcze:) pomyślałam, że skoro on może mogę i ja i tak zaczęłam ćwiczyć, a później wszystko potoczyła się błyskawicznie, znajomi ci bliscy i dalsi zaczęli prosić o linki do ćwiczeń lub płyty i tak  ćwiczy już ponad 15 osób, a od tych osób zarazili się ich znajomi :)
Podobnie jest ze zdrowym odżywianiem, daleko mi do ideału, jednak i tak jest zdecydowanie lepiej niż było jakiś czas temu, a wszystko za sprawą inspiracji z internetu :)


http://www.marthastewart.com/313716/strawberry-soy-smoothie?crlt.pid=camp.xYopf7sIEsAt

Koktajle owocowe robiłam często w ciągu roku, przed pracą czy szkołą i zazwyczaj był to banan z mlekiem, na studiach przed sesją koktajl o szumnej nazwie "pokarm dla mózgu", który sycił wspaniale i był mega odżywczy i zdrowy, a latem truskawki, maliny i jagody, od czasu do czasu gościł też na moim stole świeży sok marchewkowy i ot to wszystko szału nie było, jednak dzięki 3 blogom i inspiracjom w nich zawartym koktajle czy soczki wprowadziłam do mojej codziennej diety i zaczęłam więcej eksperymentować, czytać , szukać i zarażać znajomych :).
Teraz każdego dnia cała rodzinka dostaje bombę witamin na śniadanko czy też kolację.
Poniżej umieszczam przepisy, które udało mi się znaleźć w sieci i które wypróbowałam.
Swoją drogą ciekawe czy dziewczyny z tych blogów są świadome ile ludzi dzięki nim sięgnęło po zdrowe soki czy koktajle :)




SOKI Z SOKOWIRÓWKI

  •      marchew + pomarańcza + jabłka/gruszki
 
  •      marchew + buraki + jabłko
 
  •      marchew +  seler naciowy + jabłko
 
  •       marchew + pietruszka + burak + jabłko
 
  •       natka pietruszki +  seler naciowy + jabłka
 
  •       natka pietruszki + jabłko


źródło: pinterest.com






    KOKTAJLE / SMOOTHIE
  
Można stosować mleko zwykłe, sojowe, ryżowe, migdałowe
Jogurt najlepiej bio lub grecki
Do każdego smoothie można dodać płatki lub otręby owsiane.
Latem banan może być mrożony tak samo truskawki czy maliny (lub inne owoce)
Koktajl może być połączeniem samych owoców (ewentualnie z odrobiną wody lub soku pomarańczowego).

Jednymi słowy smak i skład zależy od naszej wyobraźni :)



  •  dojrzałe mango + banan + sok pomarańczowy 

  •  dojrzałe mango + banan + mleko + miód
  
  •  banan + 1 – 2 łyżki otrębów/zarodków pszennych/ płatków owsianych + mleko lub   jogurt grecki + miód
 
  • truskawki/maliny/jagody + banan + mleko
    
  • banan + kiwi + mango +mleko/jogurt lub sok pomarańczowy + miód 

  • ananas + mango + banan + mleko

  • banan +  kiwi + sok z pomarańczy

  • czarna porzeczka + malina  + banan

  • banan + kiwi + brzoskwinia

  • mango + malina + kiwi

  • jagoda + malina + czarna porzeczka

  • banan + truskawka + kiwi

  • pomarańcza + truskawka + malina

  • ananas + kiwi + banan

  • brzoskwinia + truskawka + malina

  • brzoskwinia + pomarańcza  + malina 
 
  • ananas + sok pomarańczowy + mango




 
http://www.superskinnyme.com/smoothie-recipes.html

  

     Poniższy przepis jak zrobić smoothie znalazłam w internecie - super pomysł na tworzenie własnych zdrowych kombinacji


JAK ZROBIĆ SMOOTHIE 

DODAJ OWOC + WYBIERZ BAZĘ + ZAGĘŚĆ + DOPRAW DO SMAKU + DODAJ DODATKI DAJĄCE ENERGIĘ
OWOC:
Wybierz 2 dowolne owoce, świeże lub mrożone: banan, truskawki, borówki, jagody, maliny, sok z gruszki, arbuz, brzoskwinia, kiwi, ananasa, wiśnie, mango, avocado, a żeby smoothie był super zdrowy dodaj warzywa takie jak jarmuż, szpinak, rukolę, botwinę.
 
BAZA:
Dodaj 1-2 filiżanki płynu – im więcej soku z owoców dodasz tym mniej potrzebujesz płynu bazowego.
Mleko zwykłe, ryżowe, sojowe, migdałowe, sok owocowy, mrożona kawa, mrożona zielona herbata, woda kokosowa, woda
 
ZAGĘSZCZACZE:
Aby smoothie był wystarczająco gęsty można zagęścić go:
masłem orzechowym, jogurtem, kefirem, lodami, mrożonym jogurtem, kostkami lodu, miąższem z kokosa, płatkami owsianymi.
 
PRZYPRAWY:
Przyprawy słodkie, ostre, owoce i zioła. Przyprawa taka jak cynamon doda smoothiemu słodyczy bez dodawania dodatkowego cukru.
Cukier, stweia, xylitol, ekstrakt waniliowy, syrop klonowy, miód, syrop z agawy, cynamon, gałka muszkatołowa, figi, daktyle, mięta, bazylia. 

DODATKI DAJĄCE ENERGIĘ:
Weź smoothiego na wyższy poziom i dodaj odżywcze, super zdrowe dodatki: proszek proteinowy, świeżą oliwę, goje, pyłek pszczeli, probiotyki, spirulinę, ziarna kakaowca, 




 
http://www.superskinnyme.com/how-to-make-a-smoothie.html



Poniżej zamieszczam linki z przepisami na koktajle/smoothie czy soczki:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz