środa, 29 stycznia 2014

Gorąca czekolada

Dzisiaj post iście nie dietetyczny! Bomba kaloryczna w czekoladowym wydaniu!
Od maleńkości uwielbiałam kakao, gotowane przez moją babcię w wielkim garnku, słodzone cukrem i podawane domownikom do śniadania, czy też kolacji. Po erze kakaa nastąpił czas gorących czekolad, które uwielbiam i wręcz nie mogę się im oprzeć :) Wybór w kawiarniach, sklepach jest tak ogromny, że każdy znajdzie coś dla ciebie. Zdarza mi się przygotować ten smakołyk samej w domu, jednak nie ukrywam, że częściej korzystam z gotowych saszetek które zalewam mlekiem i wrzucam do mikrofali. Moja najukochańsza expresowa czekolada na świecie to Ciobar firmy Cameo (włoski dr Oetker- jaka szkoda, że nie ma jej w Polsce...) oraz Lindt (której już wieki nie widziałam w sprzedaży :() , do tego jak już szaleć to szaleć bita śmietana lub/i mini marshmallowsy. 
Nie ma nic lepszego raz na jakiś czas na zimowe popołudnie jak kubek gorącej czekolady i dobra książka lub film.

250 ml mleka
100 ml śmietany kremówki
200 g czekolady mlecznej lub gorzkiej

Mleko wraz ze śmietaną zagotowujemy. Następnie dodajemy pokruszoną czekoladę. Mieszamy. Gotujemy, aż do rozpuszczenia czekolady. Rozlewamy do filiżanek/kubków.

Podajemy z bitą śmietaną lub/i mini piankami marshmallows.







źródło: pinterest.com, thumblr.com

Jeżeli z powodu kaloryczności unikacie gorącej czekolady, polecam na zimowe dni zdrowszą alternatywę tego napoju - kakao organiczne z brązowym cukrem :)



()   Ania

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam gorącą czekoladę, szczególnie w długie zimowe wieczory! Takiej czekolady z piankami jeszcze nie próbowałam, mimo, że bardzo często ją przyrządzam. Często korzystam z porad na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ Jest tam wiele podpowiedzi jak przyrządzić wyśmienitą czekoladę do picia w domu. Polecam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń